تلفن 021 88316704
Show menu

دانلود مطلب

یکی از سوالات رایج مشتریان از بخش پشتیبانی، چگونگی پیدا کردن آدرس آی پی گیت وی های Sangoma می باشد؛ چرا که گیت وی های سنگوما سری وگا به صورت پیش فرض، آی پی استاتیک و ثابتی ندارند. لذا لازم است تا کاربر بتواند IP گیت وی Vega را پس از اتصال به شبکه تشخیص دهد. برای این کار، پس از اتصال آداپتور برق دستگاه و اتصال کابل شبکه برای ارتباط بین دستگاه و شبکه داخلی، با استفاده از یکی از سه روش زیر می توان اقدام به بدست آوردن آی پی دستگاه کرد:

 

۱. دانلود و نصب برنامه ی VegaStream IP Scanner

این ابزار کاربردی و سبک توسط سنگوما تهیه شده که پس از دانلود و اجرای آن، می بایست گزینه ی Start Scan را زده تا IP دستگاه های سنگوما در شبکه ی شما را جست و جو کرده و نمایش دهد.

آموزش نصب گیتوی

توجه داشته باشید که آی پی ثبت شده در بخش Detected IP از Range شبکه خودتان باشد و احیاناً Range IP شبکه ی دیگری که روی سیستم وجود دارد، در اینجا قرار نگرفته باشد؛ چرا که در این حالت امکان پیدا کردن IP دستگاه گیت وی وجود نخواهد داشت.

کانفیگ گیت وی ویپ

 

۲. نصب و اجرای برنامه Adavnced IP Scanner:

این نرم افزار، یکی دیگر از ابزارهای کاربردی برای پیدا کردن آدرس شبکه ی گیت وی های سنگوما می باشد. در این ابزار پس از زدن گزینه Scan لیست تمامی آی پی های موجود در تمامی رنج های شبکه ی سیستم نمایش داده خواهد شد. پس از پیدا کردن Sangoma Technologies در ستون Manufacturer می‌توانید لیست تمامی آی پی های دستگاه های سنگومای موجود در شبکه ی خود را مشاهده نمایید.

پیدا کردن آی پی تجیهزات VOIP

 

۳. استفاده از کابل کنسول:

یکی دیگر از روش های پیدا کردن آدرس IP در Sangoma Vega کابل کنسول می باشد. زمانی که از کابل کنسول برای اتصال Gateway به سیستم استفاده کردید، با استفاده از برنامه ی Putty می توانید به کنسول دستگاه متصل شوید. برای این کار برنامه ی Putty را اجرا نموده و داخل برنامه ابتدا نوع ارتباط Serial را انتخاب نمایید. سپس سرعت ارتباط را مقدار 115200 تنظیم کرده و پس از انتخاب COM مربوطه گزینه ی Open را کلیک نمایید.

راه اندازی گیت وی

پس از ورود به کنسول ابتدا یک بار Enter کرده تا صفحه Login ظاهر شود. سپس پس از ورود نام کاربری و پسورد که به صورت پیش فرض Admin می باشد، به CLI دسترسی خواهید داشت و با زدن دستور Show Banner می توانید IP دستگاه Gateway خود را مشاهده نمایید.

sangoma gateway

پس از پیدا کردن IP دستگاه Gateway وارد مرورگر شده و وارد کردن IP مورد نظر و سپس نام کاربری و کلمه عبور که به صورت پیش فرض admin و admin می باشد، وارد محیط گرافیکی دستگاه شده و تنظیمات را آغاز نمایید.

اولین کسی باشید که از برنامه های آموزشی ما باخبر می شود


احساس رضایت را با ساعیان ارتباط آینده پیشرو تجربه کنید
آدرس : تهــــران، خیابان مطهـــــری
خیابان اورامان، پلاک ۳۴، واحد ۱۰۴
تلفن‌:‌
۰۲۱   88315442
۰۲۱   ۸۸۳۱۶۷۰۴
۰۲۱   ۸۸۳۱۶۷۱۸
۰۲۱   ۸۸۸۲۶۱۱۷
۰۲۱   ۸۸۳۱۵۳۸۴
[email protected]
arrow-down تماس با ما
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به شرکت ساعیان ارتباط آینده پیشرو می‌باشد
scroll to top