تلفن 021 88316704
Show menu

یکی از قابلیت های سیستم تلفنی Yeastar امکان تعریف Blacklist/Whitelist برای داخلی ها می باشد چرا که در برخی مواقع نیاز هست تا تماس های ورودی یا خروجی یک داخلی را مسدود کنیم. علاوه بر این قابلیت Blacklist/Whitelist امکان پیاده سازی قابلیت منشی و مدیر را نیز فراهم می کند. در ادامه چگونگی بکارگیری این قابلیت را بررسی خواهیم کرد.

تنظیمات:

1- ابتدا با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور داخلی خود، که قبلا توسط ادمین سیستم تلفنی Yeastar برای شما در نظر گرفته شده است، به محیط گرافیکی Yeastar وارد شوید.

نکته: پسورد پیش فرض به صورت "pass" + "extension number" می باشد.

1

2- پس از ورود بر روی آیکون Me در صفحه اصلی کلیک کنید:

2 در صفحه ی باز شده تب های مختلفی دیده می شود. از تب Whitelist/Blacklist برای تعریف دسترسی مخاطبین و مسدود کردن تماس های ورودی/خروجی استفاده می شود. 

اگر شماره ی تماس ورودی یا خروجی در داخل شماره های Blacklist قرار گرفته باشد، فرد تماس گیرنده در جواب پیام "شماره تماس گرفته شده در دسترس نمی باشد، لطفا شماره را بررسی و مجدد تلاش کنید" را خواهد شنید و سپس سیستم تماس را قطع خواهد کرد. از Whitelist برای اجازه دسترسی به تماس های ورودی/خروجی استفاده خواهد شد. لطفا این مورد را به یاد داشته باشید که همیشه Whitelist اولویت بالاتری نسبت به Blacklist دارد.

در زمان تعریف لیست، گزینه ی type مشاهده می شود؛ برای مسدود سازی/اجازه دادن به تماس ها از 3 نوع شماره پشتیبانی می شود:

Inbound: شماره هایی که در این بخش قرار می گیرند قادر خواهد/نخواهند بود با سیستم تماس داشته باشند.

Outbound: شماره هایی که در این بخش قرار می گیرند، کاربر قادر خواهد/نخواهد بود تا با آن شماره ها تماس داشته باشد.

Both: هر دو طرف تماس های ورودی/خروجی قادر خواهند/نخواهند بود تماس برقرار کنند.

پیاده سازی منشی و مدیر:

شماره داخلی مدیر (داخلی 1000) میخواهد فقط اجازه تماس داخلی از طرف منشی (داخلی 1001) را بدهد. تمامی دیگر شماره ها نیاز دارند تا ابتدا با منشی تماس گرفته و سپس در صورت نیاز توسط منشی به داخلی مدیر Transfer شوند. برای انجام این سناریو باید گام های زیر را طی کنید:

اول- اضافه کردن یک Blacklist برای داخلی مدیر:

3

دوم- اضافه کردن یک Whitelist برای مدیر با شماره داخلی منشی:

4

نکته: منشی فقط می تواند تماس ها را با استفاده از Attended Transfer که معمولا به صورت پیش فرض با Feature Code *3 گرفته می شود تماس ها را به داخلی مدیر هدایت کند. به عنوان مثال اگر داخلی مدیر 1000 باشد، منشی می تواند با شماره *31000 تماس را به داخلی مدیر هدایت کند.

اولین کسی باشید که از برنامه های آموزشی ما باخبر می شود


احساس رضایت را با ساعیان ارتباط آینده پیشرو تجربه کنید
آدرس : تهــــران، خیابان مطهـــــری
خیابان اورامان، پلاک ۳۴، واحد ۱۰۴
تلفن‌:‌
۰۲۱   88315442
۰۲۱   ۸۸۳۱۶۷۰۴
۰۲۱   ۸۸۳۱۶۷۱۸
۰۲۱   ۸۸۸۲۶۱۱۷
۰۲۱   ۸۸۳۱۵۳۸۴
[email protected]
arrow-down تماس با ما
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به شرکت ساعیان ارتباط آینده پیشرو می‌باشد
scroll to top