یکی از قابلیت های سیستم تلفنی Yeastar امکان تعریف Blacklist/Whitelist برای داخلی ها می باشد چرا که در برخی مواقع نیاز هست تا تماس های ورودی یا خروجی یک داخلی را مسدود کنیم. علاوه بر این قابلیت Blacklist/Whitelist امکان پیاده سازی قابلیت منشی و مدیر را نیز فراهم می کند. در ادامه چگونگی بکارگیری این قابلیت را بررسی خواهیم کرد.
تنظیمات:
1- ابتدا با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور داخلی خود، که قبلا توسط ادمین سیستم تلفنی Yeastar برای شما در نظر گرفته شده است، به محیط گرافیکی Yeastar وارد شوید.
نکته: پسورد پیش فرض به صورت "pass" + "extension number" می باشد.
2- پس از ورود بر روی آیکون Me در صفحه اصلی کلیک کنید:
در صفحه ی باز شده تب های مختلفی دیده می شود. از تب Whitelist/Blacklist برای تعریف دسترسی مخاطبین و مسدود کردن تماس های ورودی/خروجی استفاده می شود.
اگر شماره ی تماس ورودی یا خروجی در داخل شماره های Blacklist قرار گرفته باشد، فرد تماس گیرنده در جواب پیام "شماره تماس گرفته شده در دسترس نمی باشد، لطفا شماره را بررسی و مجدد تلاش کنید" را خواهد شنید و سپس سیستم تماس را قطع خواهد کرد. از Whitelist برای اجازه دسترسی به تماس های ورودی/خروجی استفاده خواهد شد. لطفا این مورد را به یاد داشته باشید که همیشه Whitelist اولویت بالاتری نسبت به Blacklist دارد.
در زمان تعریف لیست، گزینه ی type مشاهده می شود؛ برای مسدود سازی/اجازه دادن به تماس ها از 3 نوع شماره پشتیبانی می شود:
Inbound: شماره هایی که در این بخش قرار می گیرند قادر خواهد/نخواهند بود با سیستم تماس داشته باشند.
Outbound: شماره هایی که در این بخش قرار می گیرند، کاربر قادر خواهد/نخواهد بود تا با آن شماره ها تماس داشته باشد.
Both: هر دو طرف تماس های ورودی/خروجی قادر خواهند/نخواهند بود تماس برقرار کنند.
پیاده سازی منشی و مدیر:
شماره داخلی مدیر (داخلی 1000) میخواهد فقط اجازه تماس داخلی از طرف منشی (داخلی 1001) را بدهد. تمامی دیگر شماره ها نیاز دارند تا ابتدا با منشی تماس گرفته و سپس در صورت نیاز توسط منشی به داخلی مدیر Transfer شوند. برای انجام این سناریو باید گام های زیر را طی کنید:
اول- اضافه کردن یک Blacklist برای داخلی مدیر:
دوم- اضافه کردن یک Whitelist برای مدیر با شماره داخلی منشی:
نکته: منشی فقط می تواند تماس ها را با استفاده از Attended Transfer که معمولا به صورت پیش فرض با Feature Code *3 گرفته می شود تماس ها را به داخلی مدیر هدایت کند. به عنوان مثال اگر داخلی مدیر 1000 باشد، منشی می تواند با شماره *31000 تماس را به داخلی مدیر هدایت کند.