تلفن 021 88316704
Show menu

دانلود مطلب

همه گیر شدن دنیای اینترنت و موبایل سبب شده تا خیلی از شرکت ها راه اندازی شبکه ی داخلی IP را یک اصل در شروع کار خود بدانند. پس چرا از همین شبکه و بستر ایجاد شده، برای برقراری تماس های تلفنی استفاده نشود؟

پاسخ این سوال کافی است تا شما با دنیای ویپ VoIP، آشنا بشید و به جای اینکه به سراغ سانترال های سنتی همچون سانترال پاناسونیک و آن تلفن های خاطره انگیز بروید، به دنبال خرید یک مرکز تلفن آی پی یا همان IPPBX باشید.

ما در این نوشته قصد داریم شما را در این تصمیم گیری راهنمایی کنیم و برخی از تجربه های به دست آمده مشتریان را با شما در میان بگذاریم.

IP-PBX

- در حال حاضر چه دارید؟

یکی از سوال های ابتدایی که باید از مدیر فنی یا خودتان بپرسید این هست که در حال حاضر چه تجهیزاتی یا امکاناتی داریم. جواب این سوال کمک می کند تا تصمیم بهتری بگیرید. به عنوان مثال بستر فیزیکی شبکه راه اندازی شده است؟ ارتباطات شبکه پایدار هستند؟ آیا سانترال قدیمی در مجموعه داریم؟ سیم کشی مسی برای تلفن ها کشیده شده؟ نوع خط های شهری که از مخابرات دریافت کرده ایم به چه صورت هست؟ آنالوگ یا مثلا سیپ ترانک؟ چند کاربر دارید؟

پس توصیه ی اول این هست که به خوبی در خصوص داشته های فعلی خود بررسی های لازم را انجام دهیم.

 

- چه مشکلاتی یا چه انتظاراتی دارید؟

سوال دیگر که باید پاسخ داده شود این هست که اگر در حال حاضر سیستم تلفنی یا مرکز تلفنی دارید، چه مشکلات یا نواقصی دارد که سبب شده تا به دنبال تغییر آن باشید؟ یا به عبارت بهتر از IP-PBX جدید چه انتظاراتی دارید و چه قابلیت ها و امکاناتی را باید برای شما فراهم کنند؟

پس توصیه ی دوم این هست که نیازمندی های خود را از مرکز تلفن تحت شبکه مشخص کنیم.

 

- چقدر می توانید هزینه کنید؟

سوال بعدی که مطرح می شود این است که این مشکلات یا انتظاراتی که دارید قرار هست برای شما چقدر هزینه داشته باشد و شما از پس چه میزان از آن بر خواهید آمد؟ به عنوان مثال شما توانایی هزینه کردن به مبلغ 5 میلیون تومان را دارید (البته که در شرایط فعلی این مبلغ بسیار ناچیز شده است!)؛ پس می بایست بهترین راهکار را با شرایط بودجه ای خود بسنجید.

البته توجه داشته باشید که در ایران مشتری از اینکه بودجه ی خود را به اطلاع فروشنده برساند، هراس دارد؛ چرا که تصور می شود فروشنده تا آخرین ریال آن بودجه را برای مشتری خرج خواهد کرد. اما در برخی شرایط این طور نیست. به عنوان مثال کارشناسان ساعیان ارتباط با توجه به بودجه ی شما سعی می کنند بهترین راهکار را پیشنهاد دهند تا حتی بخشی از بودجه ی شما ذخیره شود.

در نتیجه توصیه ی سوم این خواهد بود که به خوبی در خصوص هزینه هایی که قرار هست برای سیستم تلفنی جدید شود، تصمیم گیری کنیم.

 

- از چه شرکتی؟ چه برندی؟ چه تجهیزاتی؟

خوب حالا که به سوال های اصلی پاسخ داده شد و تواستیم وضعیت خود را بشناسیم، نوبت به مرحله مهم انتخاب و خرید می رسد. یکی از روش های خوب برای پاسخ به این سوالات کمک گرفتن از کسانی هست که تجربه ی مشابهی داشتند. روش بعدی نیز شناخت شرکت های فعال در این حوزه و تماس با واحد های فروش یا مشاوره ی آن هاست.

پس مهم این هست که شرکت و سابقه ی آن ها بررسی شود، نوع ارائه ی خدمات نصب و راه اندازی، خدمات پس از فروش و شرایط گارانتی آن ها درخواست شود و سپس پیشنهاداتی که از آن ها دریافت شده را ارزیابی کنید. به عنوان مثال چه دستگاه هایی و از چه برندی پیشنهاد شده؟ برند معتبر و شناخته شده هستند؟ مستندات فنی و آموزشی مناسبی برای آن ها وجود دارد؟ نمایندگی رسمی در ایران دارند؟ مشخصات فنی و قابلیت ها با نیازمندی های شما سازگار است؟

توصیه ی چهارم این است که قدری زمان صرف کنیم و با دقت پیشنهادات را بررسی و از افراد فنی کمک بگیریم و سپس اقدام به خرید نماییم.

در آخر لازم است اشاره کنیم که تیم فنی و فروش شرکت ساعیان ارتباط با بیش از یک دهه تجربه ی موفق در حوزه ویپ و راهکارهای ارتباطی، تلاش می کنند شما را در این مسیر همراهی نمایند تا در آخر از تصمیم خود رضایت داشته باشید.

اولین کسی باشید که از برنامه های آموزشی ما باخبر می شود


احساس رضایت را با ساعیان ارتباط آینده پیشرو تجربه کنید
آدرس : تهــــران، خیابان مطهـــــری
خیابان اورامان، پلاک ۳۴، واحد ۱۰۴
تلفن‌:‌
۰۲۱   88315442
۰۲۱   ۸۸۳۱۶۷۰۴
۰۲۱   ۸۸۳۱۶۷۱۸
۰۲۱   ۸۸۸۲۶۱۱۷
۰۲۱   ۸۸۳۱۵۳۸۴
[email protected]
arrow-down تماس با ما
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به شرکت ساعیان ارتباط آینده پیشرو می‌باشد
scroll to top