تلفن 021 88316704
Show menu

دانلود مطلب

AutoClip چیست؟ قبل از پاسخ دادن به این سئوال بیاید کمی درباره تماس های بازگشتی صحبت کنیم.

شاید برای شما هم پیش آمده که از طرف سازمان، شرکت یا مجموعه ای با شما تماس گرفته می شود و شما بعد از مدتی می خواهید با آن شخص در سازمان مجددا صحبت کنید اما اطلاعات دقیقی از اسم شخص و یا شماره داخلی آن در اختیار ندارید. این مساله وقتی مهم می شود که تماس شما مربوط به بخش فروش یا مسائل اقتصادی باشد که عملا ممکن است یک مشتری بالقوه برای کسب و کار خود را از دست بدهید. اما با قابلیت AutoClip در سانترال های سری S یستار می توانید این مزیت را در سیستم تلفنی خود داشته باشید؛ عملکرد این سیستم به این صورت است که اگر کارمندان با داخلی خود یک تماس خروجی با شخصی بیرون از سازمان داشته باشند، در صورتی که شخص مورد نظر مجددا با سازمان شما تماس حاصل کند، تماس این شخص بدون در نظر گرفتن قوانین تماس های ورودی، مستقیما به داخلی همان کاربر وصل می گردد.

 

چگونه از این قابلیت استفاده کنیم؟

مراحل زیر را مرحله به مرحله برای تنظیم AutoClip طی کنید:

قدم اول: فعالسازی AutoClip در ترانک ها

از محیط وب PBX خود وارد مسیر Setting > PBX > Call Control > AutoClip Routes شوید.

1

از طریق بخش نمایش داده در تصویر زیر، ترانک های مورد نظر برای فعال سازی این قابلیت بر روی آن ها را انتخاب نمایید.

2

قدم دوم: انجام برخی تنظیمات:

- Delete Used Records: با اولین تماس شخص مورد نظر با سازمان و ارسال آن به داخلی، شماره از لیست AutoClip خارج می شود. در صورتی که این گزینه را غیر فعال کنید تا زمانی که شماره در لیست AutoClip باشد تماس مورد نظر به داخلی هدایت می شود.

- Only Keep Misses Call Records: با فعال بودن این گزینه فقط تماس های خروجی ناموفق به لیست AutoClip اضافه می شوند.

نکته: تماس های خروجی توسط خطوط آنالوگ شهری به دلیل ماهیت آن ها، در هر دو حالت موفق یا نا موفق بودن تماس، به این لیست اضافه می شوند.

- Match Outgoing Trunk: فقط در صورتی که تماس برگشتی از همان خط شهری باشد با لیست AutoClip مقایسه و به داخلی مورد نظر هدایت می شود. برای مثال داخلی 101 یک تماس به شماره 123456789 با خط PSTN1 برقرار کرده، فقط در صورتی که 123456789 در تماس برگشتی به خط شماره PSTN1 تماس بگیرد این تماس به داخلی 101 هدایت می شود.

- Record Keep Time: بازه زمانی که شماره ها در لیست AutoClip باقی بمانند. بازه ای بین 8 ساعت تا چهار هفته را می توانید انتخاب کنید.

- Digits Match: به این معنی که چه تعداد رقم در Caller ID تماس گیرنده نیاز به تطبیق با لیست AutoClip برای هدایت مکالمه دارند.

همچنین می توانید از طریق گزینه View AutoCLIP List، لیستی از شماره های AutoClip شده را مشاهده نمایید:

3

4

در صورت نیاز می توانید هر یک از مقادیر را با استفاده از آیکون delete حذف نمایید.

نکته: در صورتی که چندین داخلی به یک شماره یکسان تماس برقرار کنند، تنها آخرین فرد تماس گیرنده (داخلی) جهت تماس برگشتی استفاده خواهند شد.

اولین کسی باشید که از برنامه های آموزشی ما باخبر می شود


احساس رضایت را با ساعیان ارتباط آینده پیشرو تجربه کنید
آدرس : تهــــران، خیابان مطهـــــری
خیابان اورامان، پلاک ۳۴، واحد ۱۰۴
تلفن‌:‌
۰۲۱   88315442
۰۲۱   ۸۸۳۱۶۷۰۴
۰۲۱   ۸۸۳۱۶۷۱۸
۰۲۱   ۸۸۸۲۶۱۱۷
۰۲۱   ۸۸۳۱۵۳۸۴
[email protected]
arrow-down تماس با ما
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به شرکت ساعیان ارتباط آینده پیشرو می‌باشد
scroll to top