تلفن 021 88316704
Show menu

دانلود مطلب

یکی از سوالات متداول مشتریان سیستم های تلفنی، چگونگی ایجاد محدودیت بر روی زمان مکالمات بخصوص مکالمات با خطوط شهری می باشد؛ معمولا دلایل متعددی برای این کار وجود دارد که مهم ترین آن کنترل هزینه مکالمات است که برای سازمان ها اهمیت بالایی دارد.

در این مقاله به چگونگی اعمال محدودیت زمان مکالمه در سیستم تلفنی محبوب FreePBX می پردازیم.

 

اعمال محدودیت برای تماس های داخلی به داخلی

روش اول که به آن می پردازیم محدودیت های تک به تک یا به اصطلاح Per Extension روی داخلی های مورد نظر بوده تا فقط تماس های داخلی به داخلی یک سری از Extension های خاص را محدود کنیم.

برای شروع وارد محیط گرافیکی FreePBX شده و سپس مسیر زیر می شویم:

Applications >Extensions

سپس یکی از داخلی های مورد نظر را Edit کرده و وارد لبه Advanced می شویم .در بخش Extension Options، مانند تصویر زیر مقادیر فعلی را Override می کنیم:

freepbx-calltime-limite-1

در اینجا به صورت پیش فرض مقادیری برای Dial Options در نظر گرفته شده است. (در بخش سوم نحوه تغییر روی مقادیر پیش فرض سیستمی را توضیح خواهیم داد).

پس از زدن تیک Override یک option جدید به لیست قبلی اضافه کرده و تغییرات را ذخیره نمایید. مانند تصویر زیر:

freepbx-calltime-limite-2

نکته: برای اعمال محدودیت زمانی در استریسک از آپشن (L) استفاده می شود، حالت کلی این آپشن به صورت زیر میباشد:

L(x)

که در اینجا (x) مقدار زمان محدودیت برحسب میلی ثانیه می باشد.

در تصویر بالا از آپشن (L(600000 استفاده شده که محدودیت 600 هزار میلی ثانیه یا همان 600 ثانیه و برابر با 10 دقیقه، برای مکالمات داخلی به داخلی که در آن شروع کننده تماس همین داخلی می باشد، اعمال شده است.

 

اعمال محدودیت روی تماس های داخلی به خارجی بر حسب Trunk

در بخش قبل اعمال محدویت بر روی تماس های داخلی به داخلی توضیح داده شد. حال برای تماس های داخلی به خارجی بر حسب Trunk ابتدا وارد محیط گرافیکی FreePBX شده و به مسیر زیر می رویم:

Connectivity >Trunks

سپس یکی از ترانک های مورد نظر را Edit می کنیم:

freepbx-calltime-limite-3

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می شود در این بخش هم به صورت پیشرض گزینه System انتخاب شده است و در داخل کادر از آپشن های سیستمی پیش فرض استفاده شده است.

در اینجا با فعال کردن گزینه Override می توان آپشن مربوطه را اضافه کرد:

freepbx-calltime-limite-4

با این کار تماس هایی که از طریق این ترانک به صورت خروجی گرفته می شوند نیز محدودیت مکالمه روی آن ها اعمال خواهد شد.

 

اعمال محدودیت به صورت General

آخرین روش که در این مقاله توضیح داده خواهد شد روش تغییر روی پیش فرض های سیستمی Dial Options می باشد که مستقیما روی تمامی داخلی ها اعمال خواهد شد.

برای این کار ابتدا وارد محیط گرافیکی FreePBX شده و به مسیر زیر می رویم:

Settings >Advanced Settings

داخل صفحه بخش Dialplan and Operational را پیدا می کنیم:

freepbx-calltime-limite-5

همانطور که داخل تصویر بالا مشاهده می شود:

Asterisk Dial Options: برای تماس های داخلی

Asterisk Outbound Trunk Dial Options: برای تماس های خارجی از طریق ترانک می باشند که در دو بخش قبلی به عنوان مقادیر پیش فرض آن ها را مشاهده کردیم و تغییر دادیم.

حال برای اینکه این مقادیر به صورت کلی برای تمامی داخلی ها و ترانک ها ثبت شود در این بخش مانند تصویر زیر تغییرات را اعمال می کنیم:

freepbx-calltime-limite-6

پس از Submit و ریلود تنظیمات ذخیره شده و اعمال می گردد. 

اولین کسی باشید که از برنامه های آموزشی ما باخبر می شود


احساس رضایت را با ساعیان ارتباط آینده پیشرو تجربه کنید
آدرس : تهــــران، خیابان مطهـــــری
خیابان اورامان، پلاک ۳۴، واحد ۱۰۴
تلفن‌:‌
۰۲۱   88315442
۰۲۱   ۸۸۳۱۶۷۰۴
۰۲۱   ۸۸۳۱۶۷۱۸
۰۲۱   ۸۸۸۲۶۱۱۷
۰۲۱   ۸۸۳۱۵۳۸۴
[email protected]
arrow-down تماس با ما
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به شرکت ساعیان ارتباط آینده پیشرو می‌باشد
scroll to top
casibomikimisli girişen güvenilir slot sitelerimarsbahisbycasino1xbetdeneme bonusu veren sitelerdeneme bonusu veren sitelerDeneme bonusucasibomikimisli girişen güvenilir slot sitelerimarsbahisbycasino1xbetdeneme bonusu veren sitelerdeneme bonusu veren sitelerDeneme bonusu
eskişehir web tasarımantika alanlarAntika mobilya alanlarantika eşya alan2. el kitap alan yerlertekne kiralamaeskişehir web tasarımantika alanlarAntika mobilya alanlarantika eşya alan2. el kitap alan yerlertekne kiralama