تلفن 021 88316704
Show menu

introduce-Digital-gateway

در معرفی محصول قبلی، که موضوع آن گیت وی های آنالوگ ویپ بود، با گیت وی یا همان VoIP Gateway آشنا شدیم و وظیفه و نقشش را در شبکه های ویپ و اینکه در کنار سیستم تلفنی یا سانترال ما چه کاری انجام می دهد را با مثال های کاربردی شرح دادیم. پس در این مقاله، از تکرار مکررات خودداری می کنیم تا خاطر عزیزانی که مقالات ما رو دنبال می کنند، مکدر نشود! اگر هم از این مقاله به ما پیوسته اید، از شما خواهش می‌کنیم که مطالعه ی این مقاله را در همین جا متوقف کنید و ابتدا یک نگاهی به مقاله ی قبلی بیاندازید!

پس ما متوجه شدیم که اگر به گیت وی بتونیم خطوط تلفن شهری آنالوگ (همان زوج سیم) را وصل کنیم، به آن یک گیت وی آنالوگ FXO گفته میشه و اگر تعدادی تلفن معمولی و یا دستگاه فکس بتونیم به گیت وی وصل کنیم، بهش گیت وی آنالوگ FXS گفته می شود! در واقع پورت های FXS دارای پاور (ولتاژ DC یا همون باتری) هستند و بوق تولید می کنند ولی پورت های FXO پاور ندارند و بوق رو از سمت مقابل دریافت می کنند (اگر متوجه نشدید اشکال نداره، یک بار دیگه بخونید).

گیت وی های دیجیتال چی هستند؟

به نظر باید بعد از همه ی داستان هایی که گفتیم، بتونید حدس بزنید: گیت و هایی که خطوط دیجیتال بهشون وصل میشه و از این طریق بتونید خطوط دیجیتال را به IP-PBX وصل کنید، در این دسته بندی قرار می گیرند.

اما خطوط دیجیتال چی هستند؟

این خطوط با تکنولوژی دیجیتال (و نه آنالوگ)، امکان برقراری مکالمات را فراهم می کنند. شاید به یاد داشته باشید که چند سال پیش (البته الان هم شاید باشه) در تبلیغات مقابل شماره تلفن و درداخل پرانتز می نوشتند "30 خط"؛ این اولین نشانه های بکارگیری خطوط دیجیتال یا E1 (ایوان) برای کسب و کار ها در کشور بود.

لینک یا خط یا ترانک E1 همگی اصطلاحاتی هستند که درست و یا کمی نادرست، برای ما خطوط دیجیتال را مشخص می کنند. این خطوط می توانند پروتکل های مدیریت تماس (Signaling Protocol) گوناگونی داشته باشند؛ به عنوان مثال پروتکل PRI یا پروتکل SS7.

در یک تعریف ساده، خطوط دیجیتال دارای استانداردی به نام E1 هستند که خط یا کانال ارتباطی ما را به 32 قسمت تقسیم می کنه که دو تا از اون ها برای پروتکل مدیریت و کنترل خطا استفاده میشه و 30 تای باقی مانده برای برقراری مکالمات مورد استفاده قرار می گیرد و پروتکل هایی همچون PRI وظیفه مدیریت مکالمات را بر عهده دارند. به همین دلیل لینک PRI یا خط PRI هم از جمله اصطلاحات رایجی هستند که برای خطوط دیجیتال بکار می روند.

پس در مثالی که اشاره شد، وقتی در کنار شماره های 4 یا 5 رقمی نوشته می شد "30 خط"، این خطوط معمولا دیجیتال یا E1 بودند. (این که فعل گذشته به کار رفته است، به دلیل رایج شدن خطوط سیپ ترانک SIP Trunk می باشد؛ چرا که نشانه های مشابهی دارند ولی تکنولوژی متفاوت!).

گیت وی های دیجیتال یا E1، کاربردهای مختلفی دارند. علاوه بر اتصال لینک های E1 دریافتی از مخابرات و ارتباط با شبکه ی PSTN، برقراری ارتباط میان سانترال ها یا مراکز تلفنی سنتی و مرکز تلفن های تحت شبکه، که نیاز به تعداد تماس همزمان بیشتری دارند، از کاربردهای مهم این تجهیزات می باشد. به عنوان مثال در صورت نیاز به امکان برقراری حداکثر 30 مکالمه همزمان میان یک سانترال پاناسونیک و یک IPPBX، می توان از یک گیت وی E1 با ظرفیت یک لینک E1 استفاده نمود و اتصالات را همچون شکل زیر برقرار کرد.

Digital-gateway-2

Digital gatewawys

در راهکارهای ارتباط مشابه، ساعیان ارتباط به عنوان نماینده کمپانی Sangoma، گیت وی های دیجیتال این شرکت را در پروژه های مختف دولتی و خصوصی ارائه نموده و به سبب کیفیت و پایداری توانسته است اطمینان مشتریان و همکاران را جلب نماید. Gateway های سنگوما در سری Vega از پروتکل های PRI و QSIG که پرکاربردترین ها به شمار می روند، پشتیبانی کرده و یکپارچه سازی با سیستم های مختلف را به سادگی فراهم می نماید.

اولین کسی باشید که از برنامه های آموزشی ما باخبر می شود


احساس رضایت را با ساعیان ارتباط آینده پیشرو تجربه کنید
آدرس : تهــــران، خیابان مطهـــــری
خیابان اورامان، پلاک ۳۴، واحد ۱۰۴
تلفن‌:‌
۰۲۱   88315442
۰۲۱   ۸۸۳۱۶۷۰۴
۰۲۱   ۸۸۳۱۶۷۱۸
۰۲۱   ۸۸۸۲۶۱۱۷
۰۲۱   ۸۸۳۱۵۳۸۴
[email protected]
arrow-down تماس با ما
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به شرکت ساعیان ارتباط آینده پیشرو می‌باشد
scroll to top