تلفن 021 88316704
Show menu

تلفن شبکه خوب ارزان

در شبکه های VoIP امکان به کارگیری انواع مختلف دستگاه های سخت افزاری و نرم افزاری به عنوان نقطه ی انتهایی (End Point) وجود دارد؛ اما به کارگیری تلفن های مبتنی بر IP و یا به عبارت بهتر آی پی فون ها به عنوان دستگاه های کاملاً مستقل، مهمترین روش پیشنهادی برای این منظور محسوب می شوند. در ادامه سعی شده است تا یک راهنمای جامع برای انتخاب تلفن تحت های شبکه، به زبانی ساده ارائه شود. بنابراین لطفاً قبل از خرید تلفن تحت شبکه، ابتدا به شش سوال زیر پاسخ دهید:

 

۱) چه کسی در چه رده ی سازمانی می خواهد از تلفن استفاده کند؟ 

باید به این مساله توجه داشته باشید که برای هر فرد در سازمان، با توجه به سمت و نیازهایش، تلفن مناسبی انتخاب شود. در ادامه می توانید انواع مختلف تلفن شبکه را بر حسب پست سازمانی ملاحظه فرمایید.

گوشی VOIP

  • مدیریت: در سطح مدیریتی، تلفن تحت شبکه باید دارای صفحه نمایش بزرگ و ترجیحاً رنگی، امکان انتقال تماس و برقراری چندین تماس به صورت همزمان را دارا باشد؛ بنابراین پشتیبانی از چند خط، دکمه های قابل برنامه‌ریزی، مجهز بودن به بلندگو و برقراری کنفرانس تلفنی از امکانات مورد نیاز تلفن مدیریتی است. همچنین تلفن های تصویری از مواردی است که مورد استقبال مدیران قرار می گیرد.
  • کارشناسی: امکان پشتیبانی از چند خط، برای این افراد نیز مانند مدیران مهم است. به خصوص هنگامی که این افراد مسئول فروش یا پشتیبانی هستند، برای برقراری چندین ارتباط تلفنی باید بتوانند یک تماس را پشت خط نگه داشته و پاسخگوی تماس های دیگر باشند. بنابراین تلفن IP این دسته از افراد در سازمان نیز باید ویژگی ها و امکاناتی نظیر انتقال تماس و کنفرانس را پوشش دهد.
  • پذیرش (منشی): تلفن تحت شبکه ای که برای مسئول پذیرش خریداری می شود، باید چندین داخلی را پشتیبانی کند و همچنین امکان افزودن ماژول توسعه (Extension Module) برای شماره گیری سریع داشته باشد. امکان اتصال هدست، دفتر تلفن و لیستی از تماس های قبلی نیز نیز از نکاتی است که باید برای منشی در نظر گرفته شود.

 

۲) کاربر مورد نظر در لحظه چند تماس دریافت می‌کند؟ 

تلفن ویپ

این نکته مهمی است زیرا تعداد داخلی هایی را که یک تلفن آی پی باید پشتیبانی کند را تعیین می کند. یک کارشناس می‌تواند نهایتاً با استفاده از ۲ خط نیاز خود را مرتفع کند در حالی که اپراتورها، و مسئولان پذیرش، قاعدتاً به تعداد بیشتری از خطوط نیاز دارند.

 

۳) کاربر چه خواسته هایی از تلفن دارد؟

امکاناتی از قبیل Call Waiting، کنفرانس تلفنی، صفحه نمایش مناسب، Hold کردن تماس، امکان اتصال هدست، دفتر تلفن و کلیدهای قابل برنامه ریزی از مواردی است که باید با توجه به نیاز کاربر مدنظر قرار گیرد.

 

۴) آیا از PoE استفاده می‌کنید؟

اگر در حال حاضر از فناوری PoE (تأمین برق مورد نیاز از طریق شبکه) استفاده می کنید، باید تلفنی تهیه کنید که از این فناوری پشتیبانی می کند. توجه داشته باشید که استفاده از فناوری PoE جهت تامین برق مورد نیاز تلفن ها به شما این اطمینان را می دهد که هنگام قطع شدن جریان برق شهری، شما می توانید با تامین برق سوییچ PoE شبکه، تلفن شرکت یا سازمان را زنده نگهدارید.

 

۵) در سیستم تلفنی شما، از چه پروتکل ها و کدک هایی استفاده می شود؟

IP فون

این نکته را در نظر داشته باشید که تلفن مورد نظر، با پروتکل ها و کدک های تحت پوشش سیستم تلفنی، سازگار باشد. بنابراین قبل از اقدام به خرید گوشی تحت شبکه درباره پروتکل ها و کدک های سیستم تلفنی مبتنی بر IP خود، آگاهی کسب کنید.

 

۶) چه میزان بودجه برای خرید تلفن تحت شبکه (IP Phone) درنظر گرفته اید؟
اگرچه قیمت، نباید به عنوان مهمترین فاکتور در خرید آی پی فون مطرح باشد؛ اما تخصیص بودجه مشخص، به شما کمک می کند تا با دیدگاهی منطقی گزینه مناسب را با توجه به کارایی های مورد نیاز، انتخاب کنید.

 

تلفن تحت شبکه

با اینحال، این امکان وجود دارد که همچنان در تصمیم گیری برای خرید دچار تردید باشید. در این صورت کافی است که با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما در این انتخاب، شما را به بهترین نحو راهنمایی کنند.

احساس رضایت را با ساعیان ارتباط آینده پیشرو تجربه کنید
آدرس : تهــــران، خیابان مطهـــــری
خیابان اورامان، پلاک ۳۴، واحد ۱۰۴
تلفن‌:‌
۰۲۱   88315442
۰۲۱   ۸۸۳۱۶۷۰۴
۰۲۱   ۸۸۳۱۶۷۱۸
۰۲۱   ۸۸۸۲۶۱۱۷
۰۲۱   ۸۸۳۱۵۳۸۴
[email protected]
arrow-down تماس با ما
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به شرکت ساعیان ارتباط آینده پیشرو می‌باشد
scroll to top